2018 m. lapkričio mėnesį vykdytoje apklausoje dalyvavo 108 iš 117 3 – II G kl mokinių, tai yra 92,3% mokinių:
Į klausimą „Berniukai ir mergaitės, iš kurių buvo tyčiojamasi 2-3 kartus per mėnesį paskutinius keletą mėnesių“ teigiamai atsakė 4 % mergaičių ir 17% berniukų. Lyginant su praeitais mokslo metais – tai 11,3 % procentai mažiau mergaičių ir 13,4 % mažiau berniukų patyrė patyčias.
Į klausimą „Berniukai ir mergaitės, kurie tyčiojosi iš kitų mokinių 2-3 ar daugiau kartų per mėnesį paskutinius keletą mėnesių“ teigiamai atsakė 3,4% mergaičių ir 19,7 % berniukų. Merįgaičių, kurios tyčiojasi iš kitų sumažėjos 3,2 %, tačiau berniukų 3,8 % padaugėjo. Bendras besityčiojančių mokinių procentas sumažėjo 12,3 %. Kalbant su mokiniais, MSG grupėse atkreipti dėmesį į priemonių paiešką siekiant sumažinti besityčiojančių berniukų skaičių.
Daugiausia patyčių mokiniai patiria koridoriuose ir laiptinėse. Tačiau vietos, kuriose berniukai patiria patyčias, išliko tos pačios bei kiekis nepadidėjo lyginant su 2017 m. rezultatais. Tačiau berniukų tarpe išaugo patiriamų patyčių kiekis koridoriuose, laiptinėse bei persirengimo kambariuose. Tad didesnis dėmesys 2019 m. turi būti skiriamas būtent šioms vietoms. Sumažėjo patyčių skaičius autobuso stotelėje , autobuse, valgykloje, tualetuose ir kitose vietose. Pavyko sumažinti patyčių skaičių klasėse tiek esant mokytojui, tiek be jo. Tačiau, tai lieka vis dar probleminė sritis. Siūlau parengti priemonių planą, kaip jas sumažinti. Dėl patyčių mažinimo mokykloje, tiek MSG grupėse, tiek koordinacinio komiteto susirinkime, buvo siūlyta įsigyti kameras tiek autobuse, tiek lauke, stebėti kiemą. Šiais mokslo metais šios priemonės buvo įgyvendintos ir patyčių skaičius šiose vietose sumažėjo. Taip pat atkreiptinas mokytojų dėmesys į vaikų elgesį klasėse, nepamirštant reaguoti į patyčias bei nepalikti vaikų klasėje vienų.
Kur mergaitės patyrė patyčias? Kur berniukai patyrė patyčias?
Lyginant su 2017 m. apklausos rezultatais sumažėjo mokinių skaičius, kurie tiesiog stebi kažkurio savo bendraamžio patyčias ir padidėjo mokinių skaičius siekiantis padėti mokinimas iš kurių yra tyčiojamasi mokykloje.
Kalbant apie patyčias klasių lygmeniu, probleminėmis išlieka 3, 8 ,ir I G klasės. Tai susiję su amžiaus tarpsniu, nes šiame amžiaus tarpsnyje kasmet pastebimas patyčių suaktyvėjimas. Todėl klasių vadovai planuodami savo veiklas turi atkreipti dėmesį į šią problemą: skirti daugiau dėmesio klasių mikroklimato gerinimui, mokyti vaikus bendravimo, elgesio taisyklių, prašytų psichologo konsultacijų ir pan.
Lyginant su praeitų metų tyrimo rezultatais 8,4 % padidėjo mokinių, kuriems patinka mokykla.
Mokytoja Rasa Kelpšienė