Tarptautiniame Erasmus+ KA2 projekte bendrai bus kuriama sistema, padėsianti visoje Europoje tinkamai taikyti formuojamąjį vertinimą pilietiškumo ugdymo kontekste. Dėmesys bus sutelktas į pilietiškumo ugdymo integravimo įvairovę ir į mokymo programas, keliami mokymosi tikslai, kurių įgyvendinimas padės išsiaiškinti, kaip yra taikoma bei gali būti taikoma vertinimo praktika siekiant palengvinti mokymąsi pilietiškumo ugdymo procese, kokios novatyvios praktikos yra naudojamos plėtoti pilietiškumo ugdymą visoje Europoje, atskleisti, kokios yra naujausios patirtys remiantis akademinėmis žiniomis apie formuojamąjį vertinimą pilietiškumo ugdymo kontekste, kaip stiprinant bendradarbiavimą, susieti jas su praktinėmis vertinimo žiniomis.
Projekto pagrindinis tikslas – sukurti pilietiškumo ugdymo mokykloje vertinimo sistemą, daugiausia dėmesio skiriant formuojamajam vertinimui.
Projektu AliCE siekiama parodyti, kad pilietiškumo gebėjimams vertinti naudinga taikyti formuojamąjį vertinimo metodą bei visoje Europoje plėtoti novatorišką pilietiškumo ugdymo (formuojamojo vertinimo) praktiką, gilinti akademines mokytojų žinias apie formuojamąjį vertinimą pilietiškumo ugdyme, susieti jas su praktinėmis žiniomis ir vertinimo įrankiais.
Projektą vykdo Antverpeno (Belgija) regiono švietimo centras kartu su Belgijos, Norvegijos, Portugalijos aukštosiomis mokyklomis bei švietimo centrais Čekijoje, Slovėnijoje, Lietuvoje, Bulgarijoje ir Italijoje.
VŠĮ Socialinių projektų institutas yra institucija, atsakinga už projekto metu vykdomas tyrimo veiklas Lietuvoje.
Mokyklų atsakomybė ir nauda:
- Diskusijų (Focus) grupėse organizavimas (Socialinių projektų institutas organizuos diskusijas Lietuvoje).
- Vyks 2 tarptautinis mokymai, kur mokytojams bus suteikta galimybė pasisemti žinių apie formuojamąjį vertinimą pilietiškumo ugdyme bei pabendrauti su užsienio šalių mokytojais.
- Kiekviena šalis partnerė organizuos vietinius mokymus, kurie bus pritaikyti nacionaliniame kontekste.
- Mokytojai dalinsis gerąja patirti savo mokyklose, o įgytas žinias pritaikys pamokose.
2022 m. gegužės m. įvyko pirmoji nuotolinė mokytojų diskusija (Focus grupėje) apie pilietiškumo ugdymą gimnazijoje. Nuotolinėje diskusijoje dalyvavo Lietuvių kalbos mokytoja Silva Maskaliovienė, istorijos mokytoja Rosita Serpauskienė, Technologijų, civilinės saugos ir neformaliojo ugdymo mokytojas Vaidas Doniela bei anglų kalbos mokytoja Jurga Bučnienė. Nuotolinėje diskusijoje mokytojai prisistatė, diskutavo apie pilietiškumo ugdymą gimnazijoje, pilietiškumo kompetencijas, pasidalino patirtimi su kokiais sunkumais susiduria vertindami mokinių pilietiškumo kompetencijas mokymo metu.
Labai džiaugiamės įsitraukę į kitokią patirtį ir su nekantrumu laukiame kitų, dar įdomesnių veiklų.
Anglų kalbos mokytoja Jurga Bučnienė