Gimnazijoje vykdomas Erasmus+ veikla projektas “The practical usage of your theoretical knowledge” („Teorinių žinių praktinis pritaikymas”). Pagrindinis projekto tikslas mokiniams padėti įsisavinti sudėtingas gamtos mokslų teorijos žinias, jas pateikiant su praktinio pritaikymo pavyzdžiais. Įgyvendindami šio projekto tikslą šių metų gruodžio 4 d. gimnazijos 6-IV G klasių mokiniai lankėsi Vilniuje: Energetikos ir technikos muziejuje, Valstybės pažinimo centre, Valdovų rūmuose ir LR Seime. Šie objektai buvo pasirinkti siekiant paskatinti mokinius domėtis gamtos mokslais ir technologijomis, kai išmokstant atpažinti gamtamokslines problemas ir dalyvauti jas sprendžiant, kai padedant suprasti darniojo vystymosi, sveikos gyvensenos principus ir jais vadovautis atsakingai taikant įgytas žinias ir gebėjimus įvairiose gyvenimo situacijose.
Mokiniai Energetikos ir technikos muziejuje susipažino su originalios pirmosios Vilniaus miesto elektrinės įrenginiais, su šimtamete šio technikos paveldo objekto istorija bei elektros gaminimo principais bei su Vilniaus pramonės raida nuo amatininkų iki sovietmečio pabaigos, su industrializacijos bei modernizacijos procesais. Ekskursijos pabaigoje mokinių laukė interaktyvios technikos mokslo ekspozicijos, kuriose turėjo galimybę pasisverti mėnulyje, sukurti elektros grandinę ir išbandyti dar daug smagių eksponatų, o kartu prisiminti fizikinius dėsnius ir jų taikymo kasdienybėje pavyzdžius.
Vėliau mokiniai, pasiskirstę į tris grupes lankėsi skirtingose edukacijose: vyresnieji lankėsi Valstybės pažinimo centre, kur dalyvavo parodoje-seanse „Nepamirštos ateitys: Lietuvos šimtmečio vizijos”. Čia jie, pasitelkę šiuolaikines technologijas, susipažino tiek su skirtingomis istorinėmis aplinkybėmis kurtomis Lietuvos vizijomis, tiek su sukurta savąją. Kiti mokiniai lankėsi Valdovų rūmuose. Čia jie dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose: „Heraldikos pradžiamokslis“ bei „Gobelenuose pasislėpusios istorijos“. 6-os klasės mokiniai „Heraldikos pradžiamokslio“ edukacijoje sužinojo, kaip herbai atsirado, kokios jų sudarymo taisyklės, ką reiškia heraldikoje naudojamos spalvos, kokios figūros naudojamos komponuojant herbą, ką jos simbolizuoja. Valdovų rūmų muziejaus ekspozicijose ieškojo herbinių ženklų, puošiančių gobelenus, monetas, koklius, taures ir interjerus. Įgytas žinias pritaikė gamindami savo arba savo šeimos herbą: iš kartono išsikirpo gotikinį skydą ir naudodami aplikacijos techniką jo laukuose komponuosime įvairias figūras, pasakojančias apie mūsų pomėgius.
7-8 klasių mokiniai „Gobelenuose pasislėpusios istorijos“ edukacijoje sužinojo įdomių faktų apie gobelenų gamybos istoriją, susipažino su svarbiausiais Valdovų rūmų muziejaus gobelenų kolekcijos audiniais ir juose pavaizduotais istoriniais, mitologiniais bei bibliniais pasakojimais. Praktinėje dalyje patys bandė iššifruoti gobelene pavaizduotą mitologinį pasakojimą, komandomis kurė savo dar niekur negirdėtą legendą, o vėliau varžėsi dėdami dėlionę.
Po edukacijų visi vykome į LR Seimą. Mus priėmė Seimo narys Vitalijus Gailius. Apžiūrėję Seimo rūmus, susitikome diskusijai su Seimo nariu Kovo 11-osios Akto salėje. Seimo narys V. Gailius papasakojo apie teisėkūros procesus. Mokiniai daug klausinėjo apie Seimo nario darbo specifiką bei apie jiems aktualias problemas.
Pasibaigus vizitui seime, liko pati smagiausia užduotis: aplankyti kalėdinę Vilniaus eglutę bei pasigrožėti kalėdine sostine. Pilni įspūdžių ir gerų emocijų, vėlų vakarą patraukėme namo.
Mokytoja Rasa Kelpšienė